Volvo Cars отбеляза 10 години от присъединяването ѝ към китайския гигант Zhejiang Geely Holding (Geely).
Шведската компания трансформира бизнеса си напълно под шапката на Geely, превръщайки се от чисто европейска фирма в истински силен глобален играч на пазара на премиум автомобили, увеличавайки значително продажбите, приходите и печалбата си.
Volvo ще продължи да надгражда върху тази здрава основа, в подкрепа на стремежа си да стане лидер в електрификацията, автономното задвижване и новите модели за мобилност, като същевременно създава все по-тясно сътрудничество с останалите брандове на Geely.
„С Geely започнахме една нова и успешна фаза, която ни изведе на съвсем друго ниво. Напълно обновихме продуктовото си портфолио, установихме глобално присъствие и увеличихме продажбите си почти двойно. Планираме и в бъдеще да развиваме успешно бизнеса си заедно с Geely“, коментира Хакан Самуелсон, изпълнителен директор на Volvo Cars.
В следващите години шведският бранд има амбиция да се утвърди като лидер в електрификацията. До 2025 г. компанията цели половината от общия ѝ обем продажби да се състои от изцяло електрически автомобили, а останалата – от хибриди. Тези модели ще бъдат част от ново поколение автомобили, базирани на SPA2 платформата, наследник на успешната автомобилна модулна архитектура.
От шведската компания също целят установяване на милиони директни връзки с потребителите чрез нови форми на мобилност и планират да се превърнат във водеща фигура при безопасното въвеждане на технологии за автономно задвижване.
Всички това стана възможно благодарение на създаването на устойчив и печеливш бизнес модел през последното десетилетие, предоставящ на Volvo солидна основа за по-нататъшен растеж.
След отделянето си от Ford Motor Company през 2010 г., Volvo Cars и Geely очертаха ново бъдеще за шведската марка, основаващо се на няколко основни градивни елемента: техническа независимост, глобално утвърдено производство, засилена идентичност на марката и прозрачност в бизнес взаимоотношенията с Geely.
Започвайки през 2014 г. с флагмана си XC90, Volvo изцяло обнови продуктовото си портфолио с гама от изцяло SUV автомобили, седани и комби модели. Всички те са базирани на разработената от Volvo SPA платформа или върху CMA архитектурата, разработена съвместно с Geely.
Новото портфолио имаше световен успех, постигайки шест поредни рекордни години в продажбите – през 2019 г. Volvo продаде повече от 700 000 автомобила, за пръв път в над 90-годишната си история.
Компанията също разшири своята производствена, научноизследователска и развойна мрежа по целия свят. Започвайки с два производствени завода и фабрика за двигатели в Европа, няколко години по-късно тя вече има четири допълнителни производствени обекта и център за научноизследователска и развойна дейност в Китай, както и завод за автомобили в САЩ, създавайки цялостна оперативна мрежа.
Освеженият бранд и дизайн на Volvo, с фокус върху премиум пропорциите и уникалната скандинавска идентичност също спомагат за добрия имидж на компанията и я утвърждават като пълноценен участник в премиум сегмента.