Актьорът Веселин Плачков, нашумял най-вече с образа на Васил Левски, е роден на 23 юни 1980 г. в Плевен. Зодия „Рак“. Средното си образование завършва в СОУ „Димчо Дебелянов“ в Белене, след това отива да живее в Плевен при баба си и дядо си. Въпреки желанието на родителите му да го направят полицай от школата в Симеоново, той на своя глава решава да кандидатства в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, където го приемат от първия път. Завършва през 2003 г. в класа на проф. Димитрина Гюрова. Кариерата си стартира в Драматичен куклен театър „Иван Радоев“ – Плевен. Години наред медиите му градят образ на лошо и недисциплинирано момче. Всички негативни представи за него рухват в момента, в който изиграва блестящо една от най-трудните роли в българската история въобще – тази на Васил Левски в лентата „Дяконь Левский“. Той е шестият актьор в нашата страна, пресъздал в киното (през 2015 г.) историческия образ на най-обичания и свят български революционер Левски. Сценаристът и режисьор на филма Максим Генчев казва, че е благодарен на актьорите за професионализма им, макар средствата за създаването на филма да са били ограничени заради липса на държавна помощ. Бащата на Плачков му заявява, че тази роля за сина му е чест и дори без пари трябва да я изиграе. Веселин има зад гърба си главна роля във филма „Дамасцена“, където показва до голяма степен истинския си талант. В театъра има десетки роли, в момента е актуален с участието си в комедийната театрална постановка „Дядо Коледа е боклук“. Специалистите и театралната критика му предричат отлична театрална и кинокариера с оглед на заложбите му. Веско е прям и много точен във взаимоотношенията си с хората. Обича през свободното си време да е сред природата, на чист въздух и далеч от градската суета. Той е запален риболовец, такъмите му винаги стоят в джипа, във всеки момент е готов да потегли с пълна газ към морето, Дунав, или друга река. При него мъжката приказка и стиснатите ръце са много повече от който и да е подписан договор. Последното нещо на този свят, което може да контролира и да управлява успешно – това са финансите. Парите не са му приоритет в живота, но признава, че без наличието им трудностите са повече.
Кога и къде изкара шофьорската си книжка, как преминаха курсовете?
Шофьорската книжка взех през 1997 г. в Плевен. Преминах нормален курс, с полигон, листовки, оказване на първа помощ – БЧК, градско и извънградско шофиране.
Знае се, че актьорите, певците и хората, ангажирани с шоубизнеса, непрекъснато са на колела и годишно изминават хиляди километри. Ти за година колко оставяш зад гърба си?
Така се стече животът ми, че годишно винаги се налага да шофирам хиляди километри. Последните 5 години са по-натоварени, но през изминалия период юни 2016 – юни 2017 година изминах 95 000 км. Оттогава вече съм с друг автомобил и ще засека, да е живот и здраве, отново през юни 2018.
Имаш ли куриози на пътя, разкажи за някой от тях?
Истината е, че всеки ден ни се случват куриози на пътя. Аз приемам шофирането с респект и случки, които са забавни за други водачи на МПС, на мен ми се струват ужасяващи. Има смехотворни неадекватни реакции, които изглеждат безобидни в дадени обстоятелства, но същата непремерена реакция е живото-застрашаваща в други обстоятелства. Не съм черноглед фаталист със склонност към параноя, но не харесвам неглижирането на нещо сериозно.
Можеш ли сам да си смениш спукана гума?
Мога, разбира се, сменял съм неведнъж. Смятам, че всеки водач трябва да може да си смени гума, изгоряла крушка на фар… Такива дребни и адекватни реакции. Не харесвам много разбиращите от всичко „мъжаги“ , които дават акъл за всеки ремонт и омаловажават труда на реалните специалисти, като смятат, че участват в нещо като клуб „Направи си сам“.
Ти самият имал ли си катастрофи?
Имал съм дребни инциденти. Наложи се веднъж да вадя хора от катастрофирал автомобил. За съжаление една жена издъхна буквално в ръцете ми. Постоянно минавам покрай това място. Инцидентът се случи с 50 км/ч. Слагайте предпазните колани, моля ви!
Каква градация би направил относно харесването на колите според географията на производството им?
Харесвам американските автомобили, или такива, произведени за тамошния пазар. Не съм фен на много неща в САЩ, но автомобилите им са изключителни! Винаги правят коли с характер и визия. Сега се возим с Toyota Tundra, докарана от Америка. Фен съм на Chevrolet Impala 67 г., класически кадилак, както и на автомобили тип Hot Rod, не защото е модерно или различно, а защото всеки детайл е с характер и това личи в автомобила.
Каква марка беше първата ти лична кола, с каква си в момента, мечтаеш ли за нова друга?
Първата кола, която закупих, беше Мazda 626, а в самото начало карах две години старата кола на баща ми Лада Самара. В момента съм с Tundra. Минал съм през много автомобили. Бих отличил джипа ми Range Rover, Lexus 430 GS, Ford Windstar и, разбира се, Tundra (усмихва се). Имам идея за следващ автомобил, но всичко е свързано и със средства и практичност. В това отношение съм лакомник.
За теб по-истинската кола е джип или спортна бегачка?
Предпочитам джиповете. Не съм запален по високите скорости и спортните автомобили.
Имаш ли любим виц за пътни полицаи?
Имам любими вицове за пътни полицаи, но няма да кажа нито един, защото „Родната полиция ни пази“, както се пее в песента…
Как ще коментираш собственик на BMW последен модел, който живее в „Люлин“ 6 под наем в стая с двама съквартиранти?
Мила родна картинка, масово явление, наказание, идиот…
Случвало ли ти се е паяк да ти вдигне колата?
Случвало ми се е да ми вдигнат колата, да ми сложат скоби, но това са правилата, независимо дали ни харесва, или не. Това е обширна тема.
Какво мислиш за тези, които пият алкохол и след това шофират?
Пиещите и шофиращи хора са също толкова опасни, колкото и тези с психически проблеми и объркан морал. Нито един от тези типове няма място зад волана, но пиещите и алкохолизираните могат да бъдат доказани и има законова рамка и обосновка за това как да бъдат озаптени. И за другите трябва да се измисли законов механизъм да бъдат стопирани… спешно!

Трябва ли да се намери нов Левски, който да се отдаде на идеята да спре войната по пътищата – да се бори срещу липсата на маркировка, осветление, чисти мантинели със светещи котешки очи, срещу криещи се пътни полицаи, срещу корумпирани политици, които за близо 30 години прекроиха Закона за движение по пътищата стотици пъти без никакъв ефект?
Само от нас, водачите на МПС и от пешеходците, зависи да изискваме от съответните институции адекватни мерки и способи за безопасност по пътищата. Комплексно е, но за да изискваме, трябва да се погрижим първо ние лично да сме отговорни и да спазваме правилата за движение, да се грижим за другите около нас. Иначе другото е лицемерие… Достатъчно е, че Левски ни е оставил завети как да живеем по-добре в България.
Какви са тези, които минават на червен светофар, отнемат предимството на останалите и си играят на руска рулетка?
Тези хора по нищо не се различават от терорист-самоубиец. Трябва да бъдат съдени по закон за тероризъм.
На пътя често се срещат нагли шофьори, които не признават правилници, предимство, знаци. Как им реагираш?
Според ситуацията. Много е важно в такива моменти да не се поддаваме на емоции. Случвало се е да ги засека и да се обадя на органите на реда. Често спирам косо на пешеходна пътека, защото движещите се след мен нямат намерение да спрат и има опасност да прегазят пресичащ. Преди година снимах мотоциклетист, който преби възрастен човек, защото въпросният супергерой на мотор караше на задна гума и не видя излизащия автомобил. Заби се в него, преби дядото и тръгна да кара по тротоара с бясна скорост. Успях само да го снимам в движение, снимките използваха като доказателство от КАТ. Изключителна грубост , глупост и прочие от страна на този моторист. А аз съм фен на мотористите и имам много приятели рокери, повечето от тях са изключително възпитани и благи хора.
Би ли взел участие в благотворително рали заедно с твои колеги артисти и певци за подпомагане на деца с увреждания?
Бих взел участие и в рали, и в офроуд демонстрации, и във всякакъв подобен вид изяви, ако ще е полезно за някого, който има нужда от помощ.
Ако имаш излишни 150 000 евро, за какво би ги дал – за нова къща, вила или бленуван автомобил?
Все още не съм изпитал усещането да имам излишни 150 000 евро. Не знам какво бих направил, но ако са излишни, значи имам всичко, което ми е нужно, и тогава ще видя да съм полезен на някого с тези пари. Залъкът засяда, ако знаеш, че си презадоволен, а виждаш колко смазани хора има около теб. Светът ни не свършва със затваряне на входната врата на дома, навън има живот и ние сме част от него. Винаги съм мислил така!
Пожеланието ти към читателите на списание HiDrive?
Ще пожелая на читателите на списание HiDrive да са живи, да се радват на добро здраве и да обичат себе си и другите около тях! Да карат колите си с удоволствие и винаги да показват характер единствено на добри шофьори!