Рекордна година за BMW Group – по света и у нас

-
снимки:BMW AG

За пореден път BMW Group е най-успешен производител на премиум автомобили и услуги за мобилност в света. Осма поредна година търговският резултат постигнат от трите автомобилни марки BMW, МINI и Rolls-Royce, са рекордни и възлизат общо на 2 490 664 автомобила или ръст от 1,1 на сто.

Honda Promo Offers 728×90

Продажбите на BMW за трета поредна година надхвърлят 2 млн. автомобила и възлизат на 2 125 026, което представлява ръст от 1,8 процента спрямо 2017 г. Основен фактор на растеж е разширяването и обновяването на моделите от семейството BMW X, както и отличното представяне на BMW Серия 5. Пазарното представяне на спортните автомобили BMW M GmbH също е рекордно – над 100 000 (102 780 / +27,2 %) автомобила са доставени на клиенти в целия свят.

Автомобилите MINI доставени на клиенти по света са общо 361 531, което е с 2,8 на сто по-малко в сравнение с предходната година. 2019 ще бъде особено вълнуваща за марката заради предстоящото, в края на годината, въвеждане на пазара на първото серийно електрическо MINI.

През 2018 Rolls-Royce постига най-висок търговски резултат в 115 годишната история на марката – 4 107 автомобила и отбелязва ръст от 22,2 % спрямо предходната година. Основен пазар за марката остават Северна и Южна Америка. Основен фактор за растежа е въведения през годината Phantom, а Ghost е моделът с най-голям пазарен дял.

Разработването и реализацията на електрифицирани превозни средства е стратегически приоритет за BMW Group. Постигната е още една амбициозна цел – да бъдат доставени над 140 хил. автомобила в рамките на 2018 г. Със 142 617 доставки стратегически важният сегмент на електрифицираните автомобили отбелязва годишен ръст от 38,4%.

Продължава най-голямата моделна офанзива в историята на компанията. В рамките, на която на пазарите в цял свят вече са въведени близо 40 нови или обновени модели, както и 14 мотоциклета. Специален фокус в обогатяването на моделното портфолио имат продукти от висшия сегмент и SAV моделите на семейството BMW X.

2018 г. бе най-добрата за BMW Group България от създаването й през 2007. За дванадесетте месеца на годината на клиенти са доставени 1254 автомобила BMW и MINI. Така компанията за пореден път затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента.

Общият брой на автомобилите BMW реализирани на българския пазар за периода достига 1100 или ръст от 8,5 %. При MINI, на клиенти са доставени 154 автомобила или с 36 на сто повече, в сравнение с 2017 г. Търговската реализация на BMW Motorrad  възлиза на 106 доставени  мотоциклета.

Анализът на продажбите показва, че за крайния успех на BMW Group България значение имат всички моделни серии. Най-продаван модел е BMW Серия 5 (141), следван от BMW X3 (138). На трето място, при това в година на смяна на моделните поколения, се нарежда BMW X5 с 134 доставени автомобила.

Особено внимание заслужава представянето на BMWi в първата пълна година след лансирането на под-марката BMW i,  специализирана в разработването на електрическа мобилност,  на българския пазар. Доставките на напълно електрически модели BMW i3 възлизат на 60 автомобила, като този резултат съвпада и леко надвишава очакванията за представянето при въвеждането на марката на българския пазар. В рамките на годината се разшири и нейното представителство на българския пазар и тя вече присъства във всички търговски партньори на BMW Group в страната: Ауто Бавария, София; Бова Кар, Бургас; М Кар – Варна, М Кар – Пловдив, М Кар – Плевен, М Кар – София.