Новите зимни гуми Nokian WR SUV4 са сигурен и надежден избор за кросоувър сегмента. Най-важните характеристики на гумите, роектирани
за централноевропейските пътища, са отличното управление върху киша и стабилното представяне при внезапно променящите се метеорологични условия.
Новите гуми Nokian WR SUV4 са проектирани за европейските шофьорите на SUV автомобили и осигуряват оптимално представяне на сняг, киша и силен дъжд. Независимо дали шофирате на магистрала, в натоварена градски трафик или по планински път, усещането при управление е предсказуемо и контролирано по хлъзгавите и необезопасени пътища. Технологията на Nokian Tyres Climate Grip Concept овладява внезапните промени в пътните условията и осигурява безопасно придвижване през зимата.
Nokian WR SUV4 предлагат оптимално сцепление върху мокра настилка и безупречно управление при обилни валежи и кални пътища. Здравата и издръжлива структура, комбинирана със специално подсилените страници, гарантират стабилност на гумата и устойчивост при удари и нарязвания.
Новите гуми покриват скоростните индекси H (210 км/ч), V (240 км/ч) и W (270 км/ч), а гамата включва 57 продукта от 16 до 21 инча. Nokian WR SUV4 ще се появят на пазара тази есен.
Днес в цяла Европа се наблюдават екстремни промени през зимния сезон. Силните валежи са все по-често срещани, а това е предпоставка за повече кал на пътното платно. Nokian SUV4 осигуряват комбинация от оптимално представяне на сняг и контрол при управлението на мокри и сухи пътища, както и при аквапланинг.
„Очаква се покачване на общото количество на валежи и зачестяване на силните бури поради промените в климата. Това ще предизвика коварни условия на пътя и ще повиши заплахата от наводнения. А това от своя страна предразполага и към аквапланинг. Когато управлявате тежък SUV автомобил, особено с висока скорост, е задължително гумите да са подходящи за всички тези условия. Многостранните зимни характеристики, отличното управление и фактът, че са направени специално за SUV автомобили, правят Nokian WR SUV4 оптимални за централноевропейските пътищата през зимата“, коментира Марко Рантонен, мениджър „Разработки“ в Nokian Tyres.
Предназначени да намалят елемента на на изненада, свойствата на Nokian WR SUV4 за зимни условия са базирани на новата концепция Climate Grip. Тя се състои от уникална система от ламели, каучукова смес за зимни условия и насочена шарка на протектора. Насочената шарка на протектора с компютърно оптимизирани ламели осигурява оптимална ефективност в силно вариращите зимни условия. Шарката на протектора е конструирана специално за SUV сегмента и гарантира стабилно усещане при шофиране. Непрекъснатото централно ребро осигурява стабилност на гумата на всякакви повърхности, особено при висока скорост. Обширната и гъста мрежа от ламели в краищата на гумата увеличава стабилността и подобрява управлението. Острите зигзагообразни ръбове по краищата на гумата се отварят и затварят по време на спиране и ускорение, подобрявайки сцеплението на мокра настилка. Ламелите отстраняват водата, добавяйки повече стабилност и сцепление на кални и мокри пътища. Дълбоките, но подсилени ламели в центъра на раменния блок на гумата подсилват блоковете на протектора, което води до прецизно и адаптивно управление.
Стъпаловидните канали между раменете на гумата и централната зона с оформени зъбци с технологията Snow Claws осигуряват максимално сцепление на сняг и стабилност при висока скорост.
„Снежните нокти“ ефективно се захващат за пътната настилка, когато карате в мек сняг или на други меки терени. Освен добавянето на сцепление на сняг, този дизайн подобрява усещането за шофиране при завиване и смяна на пътните ленти.
Полираните основни канали придават стилен вид на гумата, но и ефективно премахват водата и кишата от нейната повърхност, придавайки й модерен вид.
Nokian WR SUV4 предлагат оптимално сцепление на заснежени пътища, дори и когато температурите паднат. Сместа им остава пластична и с добро зацепване дори и при много студено време. Това ново поколение каучукова смес, разработена за вариращите зимни условия и високи скорости, осигурява отлично сцепление на мокри настилки и устойчивост на износване при всякакви температури. Високото съдържание на силициев двуокис в сместа на протектора оптимизира захващането на мокра повърхност. Силициевият двуокис надеждно реагира при повишаване и спад в температурата. Новата смес в комбинация с шарката на протектора осигурява и ниско съпротивление при търкаляне, което води до оптимизиран разход на гориво.
Nokian WR SUV4 са подобрени в сравнение с предишния модел WR SUV3, особено в частта за управление при мокри условия и спиране. Със значително увеличение при спирането на сняг Nokian WR SUV4 предлагат най-доброто сцепление върху сняг.
Мощните SUV автомобили изискват много от гумите. Те трябва да са силни и здрави, дори и при висока скорост или лоши условия на пътя. Nokian WR SUV4 активно подкрепят системата за стабилност на SUV автомобилите и прецизно се справят с високото натоварване на колелата.
В допълнение към здравата и стабилна структура технологията Aramid Sidewall прави гумата още по-издръжлива. Страничната стена на гумата съдържа много здрави арамидни влакна, които я правят по-издръжлива на удари и прорези, които иначе лесно биха я повредили. Подобни щети обикновено изискват подмяна на гумата.
Nokian WR SUV4 са старателно тествани в специализирани центрове из целия свят. Свойствата на гумата на сняг са прецизирани в тестовата база на Nokian Tyres „Белият ад“ в Лапландия, а характеристиките, свързани с представянето на киша – в тестовата писта на премиум марката в Южна Финландия. Високите резултати в маневреността, особено при висока скорост, са в резултат на взискателните тестове в Германия и Испания.
За допълнителна безопасност, гумата съдържа така наречения индикатор за безопасно шофиране (DSI), патентован от Nokian Tyres. Индикаторът за зимна безопасност (WSI) остава видим до дълбочина на канала от четири милиметра. Ако символът „снежинка“ се е изтрил, Nokian Tyres препоръчват зимните гуми да бъдат подменени с нови, за да се подсигури достатъчно безопасно шофиране.
Индикаторите за местоположение и налягане в зоната за информация на страничната стена на гумата също подобряват безопасността.