Буря и пороен дъжд съпътстваха официалната премиера пред българска публика на ATV машините на Honda от серията TRX, с което като че ли самата природа загатваше, че подобни машини са за хора със свободен дух, които не се боят от предизвикателствата на пътя и извън него и високия адреналин е постоянна част от ежедневието им. Наред с тях дебютираха и легендарният GL1800 Gold Wing и компактният спортен „нейкид“ CB125R (CBF 125NA). На зелените площи пред ViVenda Fine Butchery Grill бяха разположени и мотоциклетите CB 125F/GLR125 и NC 750XD. Събитието се състоя точно на 4 юли на фона на американски рок и безалкохолната бира Krombacher.
„Honda е световноизвестен и доказал се с времето производител на широка и разнообразна гама от двигатели, скутери, мотопеди и мотоциклети, автомобили и самолети. Добре познатите ни ATV модели се произвеждат в заводите на Honda в Южна Каролина, САЩ. През юли 2018-а се навършват точно 20 години от началото на производството в фабриките в Южна Каролина, затова ние от Бултрако АД решихме да отчетем събитието“, поясни Лъчезар Буюклийски, бранд мениджър на мотоциклетите Honda. „Датата не е избрана случайно – 4 юли е обявен за Ден на независимостта, национален празник на САЩ. А какво може да даде по-голяма независимост и да реши проблемите с абсолютната мобилност по-добре от едно ATV?“, допълни още той.
Моделите на Honda са перфектното решение за всичко това. Гамата TRX се предлага с двигатели от 250 до 680 куб. см, с автоматични и механични предавателни кутии, със задвижване 2х4 или 4х4, независимо задно окачване, серво, и други екстри.
Освен това те са компактни, екологични и функционални, така че гамата на TRX може да удовлетвори желанията на клиентите, и да бъде незаменим помощник както в забавленията, така и верен партньор на селскостопанския производител.
Годишно във фабриката в Южна Каролина се произвеждат по 100 000 ATV-та.
От дебюта си през 1975 г. като GL1000, луксозният Gold Wing е признат за връх на мотоциклетизма, като машина с власт, изисканост, надеждност, удобство и стил – дори и за най-далечни дестинации.
Новият GL1800 Gold Wing бе представен през 2018-а. Той вече с нов, по-мощен и динамичен 6-цилиндров двигател тип „Боксер” както и с впечатляващ въртящ момент. Предлага се и във вариант с DCT. Новият GL1800 Gold Wing е олекотен с до 48 кг (в зависимост от версията) спрямо предишния модел. По-компактният му обновен дизайн го прави удобен както за града, така и за дълги пътувания.
Алуминиевата рама обхваща предната вилка и това позволява двигателят да бъде изнесен напред. Предното колело може да се движи нагоре/надолу във верикална равнина. Всичко това осигурява перфектен контрол и стабилност. Окачването се регулира по електронен път.
Двигателят разполага с четири режима – TOUR, SPORT, ECON и RAIN. Вие избирате сцеплението на задната гума (HSTC), работата на амортисьорите и двойната комбинирана спирачна система (D-CBS), старт/стоп системата, и системата, подпомагаща потеглянето при наклон (HSA).
Механичната трансмисия вече е 6-степенна, а на разположение е и новата Dual Clutch Transmission (DCT) 7-степенна, с плавен съединител. Превключването на скоростите и промяната на оборотите се настройват според темперамента и изискванията на водача. Разбира се, има и задна предавка.
Стилните и аеродинамични спойлери с променени въздушни отвори осигуряват по-висока стабилност, машината е с електрически регулируемо стъкло, а благодарение на удобните седалки може да пътувате и до най-отдалечените дестинации.
Нови са и smart key системата, Apple CarPlay и Bluetooth. Машината разполага с круиз контрол, 7-инчов TFT дисплей с 8 нива на яркост и въздушна възглавница. Музикалната уредба е впечатляваща, а високите нива на оборудване предлагат два (преден и заден) „пешеходни“ режима, облекчаващи маневрирането в ограничени пространства.
Допълнителната активна безопасност е осигурена от аварийния стоп сигнал, който се активира при рязко натискане на спирачката при скорост над 50 км/ч.
В следствие на сериозната работа на конструктори и дизайнери Honda доразви стила на ‘Neo Sports Café’, добре познат от CB1000R и CB300R, и създаде лекия, удобен и компактен CB125R. Макар да прилича на голям мотоциклет, той тежи само 125,8 кг.
Новият „sports naked“ модел е насочен към млади хора, търсещи компактен, мощен, стилен и лесен за управление мотоциклет. Лек и маневрен, той е оптимален избор за водач без сериозен опит. Мотоциклетът е оборудван с двигател с течностно охлаждане, 6-степенна скоростна кутия и изцяло нова тръбно пресована стоманена рама, 41-милиметрова USD вилка, радиално монтиран 4-бутален преден спирачен апарат с плаващ диск и регулируем моноамортисьор, LED светлини, LCD дисплей и Inertial Measurement Unit базирана ABS.
По време на събитието стана ясно, че новият Super Cub C125 ще дебютира след 6 месеца у нас. През 1948 Соичиро Хонда произвежда първия моторизиран велосипед: Type A, а година по-късно, през 1949 г. започва производството на първия сериен мотоциклет – култовия Dream. През 1959 г. се състои официалната премиера на Super Cub C100, почти 60 години по-късно – през 2017-а беше произведен 100 000 000 брой на същия модел, с което мотоциклетът става най-популярното моторно превозно в света, създадено до момента. Благодарение на изчистените линии, класическия дизайн, високите технологии и безкомпромисното качество Super Cub се превръща в истинска градска легенда и символ на стилната мобилност. „А само след половин година ще имаме удоволствието да ви представим новия Super Cub C125“, обеща Лъчезар Буюклийски.