BMW Group отчита отлична 2017 година

Седма поредна година BMW Group отчита рекорден ръст. Търговският резултат, постигнат от трите автомобилни марки BMW, МINI и Rolls-Royce, е 2 463 526 автомобила или ръст в продажбите от 4,1 на сто.

Honda Promo Offers 728×90

Годишните продажби на марката BMW за втора поредна година надхвърлят 2 млн. автомобила и възлизат на 2 088 283, което представлява ръст от 4,2 на сто спрямо 2016 г. Автомобилите MINI, доставени на клиенти в цял свят, са общо 371 881, което е с 3,2 процента повече в сравнение с предходната година. В годината, в която Rolls-Royce обновява своя флагман Rolls-Royce Phanthom, марката отбелязва спад от 16,2 % и търговска реализация от 3362 автомобила. Мотоциклетното подразделение BMW Motorrad отчита 164 153 продажби и ръст от 13,2 на сто.

Разработването и реализацията на електрифицирани превозни средства е стратегически приоритет за BMW Group. Целта, поставена в началото на 2017 г. да бъдат доставени 100 000 електрифицирани, е постигната. Така общият брой електрифицирани превозни средства на концерна от създаването на суб-бранда BMWi надхвърля 200 000. Портфолиото от модели BMWi и BMWi Performance вече включва девет модела в различни сегменти от MINI Plug-in Hybrid, през BMW X5 40e до BMW Серия 740е.
През 2017 и 2018 г. BMW Group осъществява най-голямата моделна офанзива в своята история. На пазарите в цял свят ще бъдат въведени 40 нови или обновени модела, както и 14 мотоциклета. Специален фокус в обогатяването на моделното портфолио имат продукти от висшия сегмент и SAV моделите на семейството BMW X. Сред моделите, които предстои да бъдат въведени на пазара или представени във високия сегмент, са Rolls-Royce Phantom, i8 Roadster, Серия 8 Купе, BMW M8 и BMW X7.

Голяма част от успеха на BMW Group се дължи на моделите от семейството на BMW X. Те заемат около 30% пазарен дял в световната реализация на компанията. BMW Group определя 2018 г. за година на „Х“. Основна цел е разширяване на дела на Х моделите в общите продажби на групата, като затова в последните години са направени значителни инвестиции. Моделната офанзива стартира в края на 2017 г. с лансирането на BMW X3, на 3 март на пазара ще бъде въведено и първото BMW X2. Моделът направи и предпремиерен дебют в България по време на пресконференцията за представянето на търговските резултати на BMW Group и BMW Group България. Съвсем скоро предстои представянето на второто поколение на BMW X4. В края на годината ще бъде лансирано и новото BMW X7.

В България през 2017 г. BMW Group за първи път от 2008 г. постига четирицифрен търговски резултат. На крайни клиенти са доставени 1127 автомобила BMW и MINI. Така компанията за пореден път затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента. За дванадесетте месеца на изминалата година компанията доставя 1014 автомобила с марката BMW и реализира ръст от 12 % спрямо предходната година. При MINI, на клиенти са доставени 113 автомобила, или с 20% повече в сравнение с 2016 г. Изключителна успешна е търговската реализация на BMW Motorrad със 145 продадени мотоциклета и ръст от 125%. В този резултат са включени доставените на Министерството на вътрешните работи 60 мотоциклета за нуждите на полицията. Ръстът, постигнат, без да се отчита тази еднократна специална доставка, е 55%.