Honda Jazz се подновява

-
снимки:Honda
Honda Jazz 2023
Фейслифтът на Jazz идва и със спортен вариант

Популярният модел Honda Jazz е усъвършенстван и отвън и отвътре. Какви са промените накратко във фейслифта – мощността е пораснала, в гамата влиза и ниво на оборудване Advance Sport, обновената задвижваща система e:HEV предлага подобрена управляемост и е с повече мощност при отлични нива на икономичност, освежен е външният дизайн, вкл. и нови алуминиеви джанти. Интериорът също е претърпял подобрения.

С нов дизайн е радиаторната решетка на нивата на оборудване Elegance и Advance, по-тъмни са вложките на фаровете. Променени са цветовете за алуминиевите джанти на нивото на оборудване Advance.

Jazz Crosstar вече ще е с радиаторната решетка тип „пчелна пита“, съчетана с нови брони със сребристи вложки, оформени като протектори под каросерията и странични „престилки“. Промените се изчерпват с новото покритие на алуминиевите джанти и новия син цвят Fjord Mist blue.

Отвътре нивата на оборудване Elegance и Advance са с променени цветови схеми, материали и покрития, докато Crosstar е с нова тапицерия на седалките, както и с променено бордово табло, ново покритие за него и за централната конзола, както и за минималистичния волан.

Новото ниво Advance Sport

Вариантът Advance Sport е в нов ексклузивен цвят Urban Gray и включва уникално покритие на предната броня, спортна броня, както и блестящи черни странични огледала, 16-инчови колела, които правят Jazz e:HEV още по-привлекателен.
Отвътре Advance Sport също се радва на подобрения, целящи да увеличат първокласното спортно усещане за версията. Седалките са тапицирани с комбинация от сива еко кожа и черен синтетичен велур, а новият 3-спицев волан, централният подлакътник и панелите на вратата са декорирани с контрастен жълт шев. За да бъде отличен Advance Sport от останалите нива на оборудване, настройките на педала на газта са променени, за да се увеличи задвижващата мощ и да се подобри реакцията на автомобила при употребата му. Преработено е линейното управление на превключването и така точката на оборотите на бензиновия двигател е вдигната до 6300 об/мин. Спортната версия се радва и на редица промени в настройките на окачването. Ходът на предната пружина е намален с 8%, а на задната – увеличен с 20%. Това намалява надлъжните сили за по-фокусирано и динамично шофиране. Добавени са и нови по-стегнати пружини за повишено сцепление и повече стабилност при вземане на завой с висока скорост.

Honda Jazz 2023
Фейслифтът на Jazz идва с увеличена мощност, подобрен дизайн, нови цветове и със спортен вариант

Още по-добри показатели на хибридната e:HEV система

Освеженият Jazz e:HEV запазва високоефективната прогресивна хибридна технология на Honda. Най-новото ѝ поколение е с два електромотора, икономичен бензинов двигател, автоматична трансмисия, а трите интелигентни режима на задвижване ще осигурят високи нива енергийна ефективност в реални условия.

Задвижващият електромотор е с увеличена с 10 кВт (14 к.с.) мощност и така стойността ѝ достига до 90 кВт (122 к.с.). Този, с функции на генератор, е с увеличена с 8 кВт мощност, като максимумът ѝ достига до 78 кВт (106 к.с.). 1,5-литровият бензинов двигател също печели допълнителна доза от 7 кВт и вече предлага максимум от 79 кВт (107 к.с.). Въртящият момент остава 131 Нм. Високоенергийната хибридна система на Honda отделя едва 102 г/км емисии от CO2 (106 г/км при ниво Advance Sport). Автоматичната трансмисия на Honda при новия Jazz e:HEV също е пренастроена.

Още повече безопасност и малко ремарке

В унисон с желанието на клиентите Jazz e:HEV става още по-функционален и всички модели вече са способни да теглят до 500 кг под формата на малко ремарке или багажник за колело.

За да допълни богатия пакет на новия Jazz, Honda осигурява един от най-богатите и високотехнологични пакети от системи за безопасност в класа.
С помощта на още по-широкообхватна камера с още по-висока разделителна способност е постигната подобрена видимост около автомобила, в това число и разпознаване на граничен край на пътя без бордюри или крайпътна маркировка, а системите за активна безопасност са преработени така, че да се сведе до минимум намесата им при ежедневно шофиране.
Асистентът за движение при задръстване вече функционира още от нулева скорост.

Към всички тези системи трябва да добавим стандартните десет въздушни възглавници, включително и тези за коленете на шофьора и пътника от предната седалка и предните централни въздушни възглавници.
Предвидено е европейските продажби на фейслифта на двете версии на Honda Jazz да започнат поетапно през 2023 г.