Lexus LC 500 Convertible с мек покрив предлага оптимални скорост и баланс.
Многослойният покрив се разгъва или прибира за 15 секунди. Дизайнът на кабриолета придава интелигентен вид като се запазва и мястото за съхранение. Новият покрив, който е тестван 18 000 пъти за издръжливост, допринася и за динамиката на управление.
В досегашната си история Lexus никога не е създавал автомобил с мек покрив, затова не са пестени усилия за разработката на перфектния такъв за новия LC кабриолет. Мекият покрив придава привлекателен и интелигентен силует на купето LC, като същевременно позволява тихо и бързо опериране без компромис с багажното пространство.
Механизмите за сгъване на покрива са с обичайна издръжливост от около 10 години преди възникване на необходимост от сервизна дейност, споделят от компанията. Тестовете от страна на инженерите показаха, че покрива може да издържи около 18 000 цикъла на сгъване и разгъване преди възникването на какъвто и да е проблем. Прецизната програма показа, че системата също така работи оптимално при ниски температури на замръзване и сняг.
Важна част от принципите „омотенаши“ за гостоприемство на марката е осигуряването на купе, предлагащо комфорт и тишина, изолирайки външните шумове и вибрации. Многопластовият покрив на LC кабрио ефективно спира нежеланите шумове, а хидравличният му мотор работи тихо и ефективно.
Типично за кабрио автомобилите е да се прави компромис с багажното пространство за сметка на осигуряване на такова за покрива, когато той трябва да бъде прибран. Lexus LC кабрио предлага същото багажно пространство като купе варианта – 172 л, като интелигентната инженерна разработка и дизайн позволяват на покрива да се прибира между колоните за задното окачване, а хидравличният мотор е разположен в празното пространство между задните седалки.
Петнадесет секунди са необходими за сгъване или разгъване на покрива, като това може да се случва и в движение при скорост до 50 км/ч. Приложен е още един изпитателен метод, при който екипът по разработката използва въздушен тунел, за да докаже, че системата може да се справи при различни скорости и условия на шофиране, включително и насрещен вятър.
Целта не е била постигането на най-бърза скорост за сгъване и разгъване, а устойчиво и прецизно движение. В допълнение, съществува малка пауза преди извършване на основната част от процеса, детайл, който отразява начина, по който японските калиграфи изписват символи на листата хартия.
В Lexus са решени, че кабриолетът трябва да е бърз, колкото купе варианта. Те използват както въздушен тунел, така и тестова писта, за да се осигури достигането на максималната скорост както със спуснат, така и с вдигнат покрив.
Що се отнася до управлението на автомобила, новият покрив допринася за динамиката на модела, споделят от японската компания. Това е възможно, благодарение на разположението на всичките основни части в междуосието, като се постига по-нисък център на тежестта от купе варианта – ключово решение за оптималния баланс и специфичен характер на управление. В Lexus дори използват рядка комбинация от магнезий и алуминий, за да се поддържа минимално теглото на покривната рамка без да се прави компромис с качеството на динамиката.