Porsche лансира първия изцяло електрически Macan GTS

-
снимки:Porsche SE

Porsche разширява своята изцяло електрическа SUV гама с Macan GTS – един подчертано спортен и ориентиран към водача модел. С до 420 кВт мощност при активиран режим overboost, електронно контролиран заден диференциал и спортно въздушно окачване с понижен просвет, GTS задава нови стандарти за динамика на шофиране. Верен на традицията на GTS, петият вариант на Macan Electric се откроява както отвътре, така и отвън със своя отличителен стил и множество тъмни акценти.

Три букви – GTS, които се радват на специална репутация сред ентусиастите на Porsche още от 904 Carrera GTS от 1963 г. За първи път това емблематично съчетание се използва при изцяло електрическия Macan. Най-новото допълнение към моделната линия на електрическите SUV модели предлага впечатляваща динамика на шофиране и показатели по отношение на ускорението: спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 3,8 секунди, 200 км/ч се постигат за 13,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Подобно на Macan Turbo, GTS разполага с най-мощния електрически мотор на задния мост, използван в моделната серия. Задвижващият агрегат е с диаметър 230 милиметра, активна дължина 210 мм и е оборудван с високоефективен 900-амперов импулсен инвертор с полупроводникови прибори от силициев карбид. В Macan GTS той осигурява мощност от 380 кВт (516 к.с.), която се увеличава до 420 кВт (571 к.с.) с активиране на функция overboost в режим за ускоряване Launch Control, и максимален въртящ момент от 955 Нм. Както при Macan Turbo, трансмисията, която е с предавателно число 9.0:1, е специално проектирана да издържи на огромния въртящ момент на спортните модели.

Macan GTS предлага пробег в комбиниран режим на шофиране по WLTP до 586 км. На подходяща станция за бързо зареждане, високоволтовата батерия с капацитет 100 кВтч може да се зареди от 10 до 80 процента за 21 минути, с максимална мощност на зареждане от 270 кВт.

Комбинираният разход на енергия е 20,5 – 18,5 кВтч/100 км, а емисиите на CO2: 0 г/км по WLTP.

Пакетът Sport Chrono е част от стандартното оборудване и е разширен, за да включва познатия от Taycan режим Track, който подготвя автомобила за високодинамично шофиране. Режимът увеличава интензитета на охлаждане на батерията, ограничавайки загубата на мощност, причинена от натрупване на топлина – известна още като derating effect или ефект на „пад на мощността и капацитета в резултат от определени оперативни условия“, което води до значително подобрени параметри при продължително натоварване.

Новият Macan GTS предлага компановка, съответстваща на духа на един истински спортен автомобил – съчетавайки разпределение на теглото с превес към задния мост, нисък център на тежестта и интелигентно управление на мощността. Наред със системата за задвижване на всички колела с електронен контрол на сцеплението Porsche Traction Management, системата за разпределение на въртящия момент между колелата на един и същ мост Porsche Torque Vectoring Plus също е включена в стандартното оборудване. Електронно контролираната система за блокиране на диференциала подобрява сцеплението и динамиката на автомобила и физически е разположена директно зад задния двигател, за да спомогне за постигане на разпределение на теглото от 48:52, осигурявайки въпросния превес към задния мост.

Macan GTS се отличава и с най-ниския център на тежестта в моделната линия. Инженерите са усъвършенствали специално спортното пневматично окачване, което включва контрол на нивото и системата за цялостен контрол на ходовата част Porsche Active Suspension Management. Сниженият с 10 мм просвет, респективно височина на каросерията и специфичните за модела настройки на амортисьорите и на стабилизиращата щанга, осигуряват оптимални динамични качества и прецизност в завоите. Те могат да бъдат подобрени още повече с предлаганото като допълнително оборудване управление на колелата на задния мост.

Звукът на Macan GTS е в унисон с емоционалния му характер. Функцията Porsche Electric Sport Sound предлага два ексклузивни звукови профила, специфични за GTS, всеки с отличителен характер в режимите Sport и Sport Plus.

Новият Macan GTS се отличава с подчертано индивидуален стил. Стилистиката му включва боядисани в черно детайли в предната, страничните и задната част, които са характерни за всички GTS модели на Porsche. Правят впечатление тонираните, матрични LED предни светлини и силно контурираните външни ръбове над предните отвори за въздух.

От началото на 2026 г. Porsche ще предлага нов пакет Sport Design за всички модели Macan, включващ нови предни и задни престилки на броните. Macan GTS ще бъде първият модел, който ще получи тези отличителни елементи – като част от стандартното оборудване, и с добавена специфична за GTS стилистика. Контрастните елементи, като вложки, страничните дизайнерски елементи под формата на „остриета“ на вратите, облицовки на арките на калниците и крайния елемент на ръба на адаптивния заден спойлер, са изпълнени в черно.

Променените облицовки на страничните прагове, които се разширяват към задната част, също допринасят за постигане на целенасочения външен вид на автомобила. Долният сегмент на задната част на автомобила е с отличителен дизайн с черни елементи и ясно изразен дифузьор, а задните светлини са тонирани, за да съответстват на предните. GTS е оборудван стандартно с 21-инчови алуминиеви колела Macan Design в сив цвят Anthracite Grey, 22-инчовите колела RS Spyder Design в същия цвят се предлагат като допълнително оборудване.

Новият Macan GTS се предлага с три нови цвята: популярният Crayon се завръща, а към него се присъединяват типичният за GTS Carmine Red и Lugano Blue – за първи път при Macan,. В допълнение към 15-те цвята, достъпни чрез конфигуратора на марката, Porsche Exclusive Manufaktur предлага близо 60 допълнителни нюанса, чрез своята програма за боя по мостра Paint to Sample.

За да се запази спортният вид и в интериора, Macan GTS се предлага с тапицерия с разширен обем кожени елементи Race-Tex с детайли, завършени в черна гладка кожа. Race-Tex е използван за облицовка на отопляемия мултифункционален спортен волан GT Sports, подлакътниците на централната конзола и панелите на вратите, както и върху арматурното табло. Централните панели на адаптивните спортни седалки с регулиране в 18 посоки също са облицовани с Race-Tex, а страничните опори на седалките и опорите за глава са завършени в гладка кожа.

За първи път при Macan Electric, опционалният пакет GTS Interior Package позволява цветова координация между външността и интериора. За да съответства на цветовете на каросерията, пакетът се предлага в Carmine Red, Slate Grey Neo или Lugano Blue. Контрастните декоративни шевове на седалките, волана, панелите на вратите и горната част на арматурното табло са в съответния цвят, същото се отнася и до предпазните колани и надписът GTS на седалките. Воланът е с лого с надпис GTS в същия цвят. Комплектовката включва и пакет Carbon Interior Package, който добавя карбонови елементи към волана, арматурното табло и панелите на вратите.

Темата GTS продължава и в дигиталния кокпит. Действителният цвят на каросерията на автомобила се отразява в 3D визуализацията на автомобила на централния дисплей, а арматурното табло е с надпис GTS. Много от функциите на стандартния пакет Sport Chrono – като измерване на времето на обиколка, запис на телеметрия и анализ на сектори, могат да бъдат достъпни, чрез съответното приложение, на централния дисплей.

GTS се възползва и от последните актуализации, въведени в моделната гама на Macan, които осигуряват допълнителни подобрения по отношение на системите за подпомагане на водача и дигиталните функции. Те включват дигитален ключ Porsche Digital Key като допълнение към физическия ключ, нови функции за асистенция при паркиране, поддържан от изкуствен интелект Voice Pilot, по-широки възможности за електронни игри в автомобила и увеличен максимален капацитет за теглене на прикачен товар от 2500 кг.

Новият Macan GTS вече може да бъде поръчван в България на цена от 212 637,84 лева/108 720.00 евро с ДДС.