Благодарение на добре обмислените дизанейрски и инженерни програми новото поколение на Honda CR-V се отличава с най-здравото и усъвършенстването шаси в историята на модела. Благодарение на новата конструкция е получена нискоинерционна и много устойчива платформа, изработена от съвременни олекотени висококачествени материали.
CR-V е настроено не само според европейските стандарти, но и да очарова шофьорите с впечатляващи показатели, които могат да бъдат усетени дори и при много високи скорости.
Системата Real Time AWD оптимизира стабилността при завой и подпомага автомобила при изкачване на наклони, докато новите окачване и кормилна система подобряват динамичното управление и повишават активната и пасивната безопасност.
За шасито на CR-V е използвана високоякостна горещо валцована стомана от ново поколение, като от нея са изработени 9% от шасито на модела, а резултатът е допълнителна здравина в най-застрашените при удар зони и намалена маса на автомобила.
При производството на модела е използвана комбинация от високоякостни стомани, ковани под налягане съответно от 780 MPa, 980 MPa и 1500 MPa. Тя съставлява 36% от новия CR-V спрямо 10% при предишното поколение. Благодарение на това здравината на автомобила е нарастнала с 35%, а устойчивостта срещу усукване – с 25%.
Процесът на асемблиране също е иновативен и неконвенционален, като първо е сглобена цялата вътрешна рама, а след това външната
По-ниските рамене на предното окачване тип MacPherson осигуряват високо ниво на странична устойчивост при линейно управление, докато новото задно многоточково окачване дава геометрична стабилност за по-предсказуемо управление при висока скорост и оптимален комфорт на возията.
Кормиланата система е с двоен пиньон с електрически усилвател и променливо отношение, специално настроено за европейските потребители, така че воланът на CR-V ще дава оптимално добра обратна връзка, съчетана с леко и точно управление.
Новост за CR-V е системата Honda Agile Handling Assist. Електронната стабилизираща система е специално настроена за европейските пътни условия и характерния за шофьорите от Стария свят стил на управление. При необходимост тя се намесва дискретно и допринася за по-плавно и по-предсказуемо поведение на автомобила, при смяна на пътни ленти и при навлизане в кръгови както при висока, така и при ниска скорост.
Най-новата технология на Honda за четири задвижващи колела Real Time AWD със системата за интелигентен контрол е налична като опция за модела. Благодарение на подобренията в нея до 60% от въртящия момент могат да бъдат предавани към задните колела при необходимост.
Новата платформа на CR-V включва структура на каросерията от ново поколение – Advanced Compatibility Engineering. Тя абсорбира енергията при челен удар чрез цяла мрежа от свързани помежду си защитни клетки. В Honda са помислили тази конструкция да предпазва не само автомобила сам по себе си, но и да намалява вероятността от евентуални щети по другите коли, участници в ПТП.
Системата за пасивна безопасност ACE е допълнена от набор от умни асистенти, обединени под името Honda Sensing, като тази патентована технология е налична още от базовите нива на оборудване. Тя включва асистент за спазване на пътната лента, адаптивен круиз контрол, сигнализация за челен удар и спирачна система за смекчаване на удара.
Доставките на новото поколение на Honda CR-V в Европа ще започнат от есента на 2018 г. Първоначално моделът ще се предлага с 1,5-литров турбобензинов двигател VTEC Turbo, а от началото на 2019 г. гамата ще бъде допълнена и от хибридна версия.