Ясни са финалистите в конкурса „Автомобил на годината“ за 2019-а в България

-
снимки:lap.bg

В началото на 2019 г., журналистите от Прес Авто Клуб – България, работещи за най-популярните списания, вестници, сайтове и предавания, за 22-и път избират най‐достойните и най‐добре представените на българския пазар автомобили от различни класове – леки, кросоувъри, екологични, многофункционални, премиум и градски.

В събота, 2 февруари, се проведе първият етап на конкурса – общ тест драйв на претендентите. Там бяха изпробвани способностите на всички кандидати и след гласуване, се оформи крайният вариант на финалните петици.

Днес, на пресконференция в БТА бяха обявени финалистите в 22-то издание на конкурса „Автомобил на годината“ на България.

В категорията „Лек автомобил“, журналистите, членуващи в Прес Авто Клуб – България, определиха следната финална петица: Audi A6, BMW 8, Ford Focus, Kia Ceed и Peugeot 508.

В класа на кросоувър моделите битката ще бъде между BMW X5, Citroen C5 Aircross, Honda CR-V, Suzuki Jimny и VW Touareg.

В категория „Многофункционален автомобил“ за първото място ще спорят Citroen Berlingo, Opel Combo, Peugeot Rifter, Mercedes X-клас и Ssangyong Musso.

При Еко автомобилите, до финала достигнаха Hyundai Kona Electric, Lexus LS, Mitsubishi Outlander PHEV и Nissan Leaf.

В класа на градските автомобили финалната петица оформят BMW X2, Hyundai Kona Electric, Mahindra KUV 100, Nissan Leaf и Volvo XC40.

При премиум автомобилите ще спорят Audi Q8, BMW 8, BMW X5, Volvo V60 и VW Touareg.

Победителите в конкурса „Автомобил на годината“ за 2019-а в България ще бъдат обявени официално на специална церемония на 6 февруари, сряда. Там ще бъдат връчени плакетите на шестте победители в отделните категории, а малко след това измежду тях ще се избере и носителят на приза „Кола на годината 2019“, който ще бъде удостоен с уникалната статуетка, символ на конкурса.

Конкурсът „Автомобил на годината“ е интересен и важен, както за бизнеса, така и за всеки клиент, който се интересува и му предстои да избира кола. Тази година в провеждането му се включиха редица партньори, сред които веригата бензиностанции OMV с висококачествените си горива MAXX MOTION и фирма Лазурит 94, която предлага най-добрите авторепарационни услуги и бои. Тази година Лазурит 94 ще празнува 25 години на българския пазар.

Официалната церемония ще се проведе в луксозната атмосфера на Естерхази бар, а гостите ще се насладят на френските вина LAROCHE и ирландското уиски Tullamore Due.

Моделите, които участват в конкурса, вече са в продажба. Но всъщност най-актуални те ще бъдат именно през 2019 г. Приятно е да отбележим, че пазарът на нови автомобили у нас за поредна година бележи сериозен ръст. Продадени са 39 984 леки и лекотоварни коли до 3,5 тона, което вече ни доближава до най-добрите – 2007 и 2008 г.

Затвърждава се и още една хубава тенденция от гледна точка на обновяването на родния автопарк – сделките с употребявани автомобили все още са в пъти повече от тези с нови, но съотношението между тях трета поредна година се подобрява. През 2018 г. на всеки нов реализиран автомобил отговарят малко над 6 употребявани.

При новите коли челната тройка изглежда така: Dacia– 4666, Renault – 4030, Skoda – 3752. От премиум марките най-продавана е BMW – 1110. Интересното е, че луксозните возила са над 10% от общата бройка, като клиенти са се качили и в по-екстравагантни нови автомобили: Tesla – 4, Ferrari – 7, по една бройка Rolls Royce и Lamborghini и др.

От средата на миналата календарна годината у нас има и една съвсем нова марка на пазара – индийската Mahindra, от която вече са продадени 8 бр. Очаквано, при употребяваните коли най-предпочитана е германската техника от VW – 36 000 бр.